dinsdag 28 juni 2016

For my precious


Mijn lieve Mira Myrine,
Ik conserveer jouw vrije wil. Voor jouw toekomst. In mijn korte bestaan als mama ervaar ik dat als mijn belangrijkste job: de kracht van jouw vrije wil eren. Jouw pittige wil van ademruimte voorzien. Die keuze heeft zo z'n gevolgen. Ik reageer bij iedere kik van jou. Sta vierentwintig uur, dag en nacht klaar om te luisteren naar jouw wensen. Ik sta er voor op, trotseer nieuwe gradaties van vermoeidheid. Ik tem mijn rijke drangen naar comfort en houd andere focuspunten veraf wanneer jij nabij bent. Plassen,eten, drinken, slapen,...  Gelukkig zijn jouw wensen nog niet zo complex. Hoewel ik ze steeds verder zie verfijnen. Jouw wil krijgt steeds meer vorm(en).


Er komt beslist een tijd dat ik vind dat sommige dingen welletjes zijn geweest. Dat ik meen dat de tijd voor jou rijp is om tegen mijn wil aan te botsen. De tijd dat onze willen een krachtmeting van empathie zullen moeten voeren. Maar 'first things first'. Je hebt nog alle tijd om 'de ander' te ontdekken. Tegen je moeder aan te botsen. Momenteel krijg je van mij vrijspel. Laat die leeuwin in jou maar aansterken. Ze zal haar klauwen nodig hebben om te midden van de massa onafhankelijke keuzes te maken.


Ik las het vandaag nog in een artikel over creativiteit en de menselijke scheppingsdrang. Een citaat van schrijfster Elizabeth Gilbert: "De meest simpele manier om gelukkig te worden is jezelf te bewegen naar hoe je georiƫnteerd bent, waar je interesse en talent naar uitgaan."


Hoe jij georiƫnteerd bent, waar jouw interesse naar uitgaat. Daar investeer ik vandaag mijn hongerige nieuwsgierigheid in. Ik conserveer jouw vrije wil. In een veilig potje mamastroop. Want ik droom van een dochter die te midden van culturele chaos haar mouwen opstroopt en zegt 'Hier ben ik!'. Ten dienste van die droom, mooie dochter, ben ik er voor jou. Vol overgave voor het voldragen kiempje hoop dat je bent.

Liefs,
mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten