zondag 22 juli 2018

Luchtballon in de nacht

Bron foto: www.reishonger.nl



















Het is nacht, diep in de nacht.
Ik ben wakker, open raam, het lawaai van een luchtballon.
Je weet wel: gas open, de hete lucht die tegen haar wanden deukt,
even stilte en dan herhaling: gas_lucht_stilte.

Ik steek mijn hoofd buiten, zie niks.
Enkel nacht met sterren.

Nog een paar keer, steeds verder: gas_lucht_stilte.
Tot alleen de krekel en de tikkende klok nog praten.

In mijn hoofd dwaalt nu de vraag,
steeds dieper, filosofischer, haast existentieel:
welke boodschap brengt de luchtballon in de nacht?

Het is laat,
ook voor mijn gedachten.
Ze reiken niet ver, blijven haperen bij het idee
dat wie in de luchtballon zit
het leven intenser proeft.

En dan hoor ik het hertje in de nacht.
Hij roept, ik hoor hem en denk:
in de luchtballon had ik dat vast gemist...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten